Bijzondere hoortoestellen


Naast de meer gebruikelijke ‘achter het oor AHO‘- en de ‘in het oor IHO’-modellen kan er een reden zijn om voor de meer bijzondere hoortoestellen te kiezen. Deze modellen worden ook wel ingedeeld in categorie 99.

(Bi)Cros

Als je met één oor niets meer hoort, kun je geluidssignalen van die kant niet waarnemen. Met een cros-toestel (contralateral routing of signals) op jouw dove oor kan je geluidssignalen via een draadloos systeem doorgeven aan jouw goede oor. Het is dan lastig om te bepalen waar geluiden vandaan komen, maar je kan ze in ieder geval wel horen.
Als jouw beste oor slechthorend is, kan je een bicros-systeem nemen. Je hebt dan een zender op jouw dove oor die de geluidssignalen versterkt doorgeeft aan het hoortoestel op jouw slechthorende oor.

Hoorbeugel

Een hoorbeugel met beengeleiding heeft trilblokjes die op het bot direct achter het oor trillen en zo het geluid overdragen. Een hoorbeugel wordt als een ‘haarband’ op het hoofd gedragen. Deze optie wordt soms gebruikt als iemand geen oorstukjes in kan of kan verdragen of als geluiden alleen nog via trilling waar te nemen zijn.

Hoorbril

Een hoorbril met beengeleiding trilt op het bot direct achter het oor en draagt zo het geluid over. Deze bril is geschikt voor mensen met geleidings­slecht­horend­heid.

Hoorbril: bril met hoortoestel ingebouwd in de poten
Een hoorbril met luchtgeleiding is een bril met gehoorapparatuur in de poten: de microfoon(s) en de versterker zijn geïntegreerd in de poten van de bril. De poten zijn via slangetjes verbonden met ‘gewone’ oorstukjes, die het geluid doorgeven aan het oor. Voor slechthorenden die zowel een bril als een hoortoestel gebruiken kan een hoorbril handig zijn. Een hoorbril heeft meer microfoons dan een gewoon ‘achter het oor’-toestel, waardoor het spraakverstaan met name in een rumoerige omgeving verbetert. De hoorbril behoort tot het duurste segment hoorhulpmiddelen.

Het voordeel van een hoorbril kan ook het nadeel zijn: als er een brillenglas beschadigd is, zal je tijdelijk een vervangende bril moeten dragen totdat jouw nieuwe brillenglas geleverd is. In de tussentijd zit je zonder hoortoestellen. Maar wellicht kan jouw audicien je dan leentoestellen aanbieden. Is er iets met de hoortoestellen in de bril aan de hand dat niet direct verholpen kan worden, dan krijg je tijdelijk een vervangende poot aan jouw hoorbril. Kleine reparaties of vervanging van onderdelen kunnen vaak ter plekke worden uitgevoerd.


Adres

Houtstraat 54
1353 BC Almere Haven

 036 - 303 09 07
 info@expertcentrumhetoor.nl

In verband met bijscholing zijn wij van 9 t/m 12 februari 2024 gesloten.



 Volg ons

BTW nummer: NL003754209B08
kvk nummer: 82953686

Openingstijden

Maandag: 9.30 – 17.30 uur
Dinsdag: 9.30 – 17.30 uur
Woensdag: 9.30 – 17.30 uur
Donderdag: gesloten
Vrijdag: 9.30 – 17.30 uur
(evt. buiten openingstijden op afspraak)

Leverings- en betalingsvoorwaarden

Bereikbaarheid Almere Haven

Almere Haven is prima te bereiken met de fiets of het openbaar vervoer. Maar het is ook zeker aantrekkelijk om met de auto te komen.

Auto parkeren
In Almere Haven kunt u gratis parkeren. Er zijn twee parkeergarages die 24 uur per dag open zijn: de Sluisgarage en de Brinkgarage. Daarnaast zijn er nog een groot aantal gratis parkeerplaatsen rondom het winkelgebied. Deze zijn in de Houtstraat, de Meerstraat, het Bivak, de Kerkstraat, de Haak, de Plaats, en op het Binnenhof.

Openbaar vervoer
Ook met het openbaar vervoer bent u snel in Almere Haven. Vanuit het centrum van Almere vertrekken elke paar minuten bussen naar Almere Haven. In slechts 15 minuten bent u in het centrum van Haven. Er is geen station in Almere Haven, maar ook met de streekbus is het gemakkelijk bereikbaar. De reistijd vanaf Amsterdam is ongeveer 45 minuten.

Busvervoerder Keolis verzorgt onder de naam allGo het busvervoer in heel Almere, dus ook in Haven. Informatie over de tijden is te vinden op de website van allGo.

Daarom Expertcentrum het Oor


  • De klant staat voorop - uw wensen en eisen vormen ons uitgangspunt
  • Eerlijkheid - ook als het nieuws niet positief is
  • Persoonlijke aandacht
  • Transparantie - openheid in aanpak en prijsopbouw
  • Optimale service - u betaalt pas als u volledig tevreden bent
  • Onafhankelijkheid - we werken met alle A-merken